Saturday 30 July 2011

AYAT MEMBAWA SERIBU MAKNA

  • Bertambah kuat kepercayaan kepada agama,bertambah tinggi kemulian didalam pergaulan hidup dan bertambah baik tingkah laku.akal budi serta adap pekerti;(hamka)
  • Dugaan yang ALLAH pautkan kepada hambanya sehingga tenggelam dilautan,tapi ujian lebih enak dan indah berbanding dibiarkan KELEMASAN dlam lembah nafsu.dengan ujian kita diberi ruang muhasahabah.kesempitan dan sengsaraan zahir membuahkan kelapangan dan ketenagan hati andai hati diikat pada ALLAH.
  • Renungkanlah wahai kawanku..."Dalam hati ibu berkata: pergilah anaku, berlajar lah bersungguh-sungguh. jangan la kau lemah dalam kebebasan yang diberikan. ibu tidak hantar kamu ke sana melainkan ibu percaya kepada kamu,kerana kamu ANAK IBU.."   " Dalam  jiwa ayah pula berbisik; anaku, ayah lepaskan kamu dengan sejuta doa semoga kamu tidak pernah lupa nama yang kamu awa dihujung namamu. hati ini pernuh berharap agar kamu pulanag mebawa piala kemenangan anaku. kerana kamu ANAK AYAH..
  • seorang teman bila berjauhan dia akan menangis kerana rindu dan bila dekat dia akan menangis kerana takut berpisah..jika hari ini ia datang jangan biarkan ianya berlalu pergi..jika esok ia bertandang jangan harap ia akan kembali lg..sesungguhnya yang indah itu pertemuan..yang manis itu kemesraan..yang pahit itu perpisahan yang tinggal hnya la kenangan.

No comments:

Post a Comment